Vážené kolegyně, vážení kolegové,
na závěr každého semestru mají všichni studenti možnost písemně se vyjádřit ke studiu právě absolvovaného předmětu. Studenti pomocí přidělování bodů hodnotí kvalitu výuky a v podstatě tak známkují práci vyučujících. Kromě toho ale také mohou připsat jakékoliv svoje připomínky. Mohou se zde vyjádřit k práci vyučujících, napsat svoje zkušenosti se studiem daného předmětu a případně poskytnout rady svým následníkům, tedy dalším budoucím studentům.
V následujícím textu jsem shromáždil právě tyto rady od studentů, které by vám mohly přispět k vašemu úspěšnému studiu matematiky. Věřím, že tyto rady budou pro vás užitečné a přeji vám úspěšné zvládnutí studia, a to nejenom studia matematiky.
doc. Ing. Vladimír Jehlička, CSc.
Matematika 1 prezenční forma studia
· Při úvodní přednášce se pan docent Jehlička hned při první větě zmínil, že nás v matice nenaučí nic nového. Nevím jak ostatní, ale já jsem se na jeho přednáškách naučil matematické postupy a principy, které jsme na střední škole nebrali vůbec nebo jen zřídka. Velice kladně hodnotím nejen výuku ale i webovou stránku, kterou nám pan docent poskytl, jež mi hodně pomohla při osvěžení znalostí z přednášek a téměř dokonale pak připravila na zápočet i zkoušku. Při cvičeních chodíme dobrovolně k tabuli, což je za mě mnohem lepší, než abychom jen civěli na to, jak někdo počítá a hloupě opisovali příklady. U tabule si člověk danou látku skvěle zopakuje a na případné dotazy se vždy pan docent snaží zodpovědět.
· Studium matiky pro vás nebude problém, na cvičení je jedno jestli budete mít Jehličku, Slavíčka nebo Matoušovou. Pokud nepochopíte, jak jste měli nějaký příklad spočítat, stačí se zeptat. Každý z nich vám to vysvětlí a rychle to pochopíte.
· Pre nových študentov: neurobte takú istú chybu, ako mnoho z nás (starších študentov) a nečakajte na prvé zápočty/na koniec semestra, príklady z elektronickej opory (!) rátajte priebežne, venujte matematike trochu času, pomáhajte si navzájom a všetko bude dobré, A-čka od vás nikto nečaká.
· Pokud bych měl dalším studentům něco doporučit, řekl bych jediné - "Počítej. Počítej. Počítej." Sám jsem si totiž M1 zopakoval a když si nad probranými příklady člověk aspoň občas sedne, pochopí to mnohem jednodušeji, než když se bude týden před zkouškou jen ze sešitu snažit pochopit, kde se tam to číslo vzalo. Znám totiž i takové, kteří po úspěšné první zápočtové písemce usnuli na vavřínech a pak se jednoduše nestačili divit...
· Tento předmět jsem absolvoval bohužel po druhé, ale díky skvělým internetovým stránkám od pana docenta Jehličky bylo opakování matematiky jednoduché.
· Ačkoliv jsem se Matematiky 1 předem hodně bál, ukázala se jako překvapivě dobře zvládnutelný předmět, pokud člověk nevynechal domácí přípravu.
Matematický seminář 1
· Seminář byl super, kdo tomu věnuje alespoň trochu času, nemá problém předmět zvládnout. Velice kladně hodnotím možné příklady využití probírané látky v běžném životě.
· Seminář mi pomohl zvládat učivo Matematiky 1.
· Velmi užitečná záležitost. Hodiny se zároveň nesou ve skvělé atmosféře, takže tam člověk chodí rád.
Matematika 1 kombinovaná forma studia
· Přednášky v on-line prostředí MS Teams mně více vyhovují, než přednášky v učebně. Mohu se kdykoliv vrátit k záznamu, i když zrovna cvičení nestihnu, nebo se opakovaně vracet v záznamu pro lepší pochopení učiva. Multimediální studijní opora je vynikající, děkuji za její vylepšování.
· Dobrý den, jsem studentem kombinované formy a z matematiky jsem měl největší strach, proto jsem se snažil učit průběžně celý semestr a nenechávat to na poslední chvíli, jelikož probírané látky bylo celkem dost. Co se týče metody výuky tak nemůžu říct nic špatného. Vše bylo srozumitelně vysvětleno jak po teoretické stránce, tak i pomocí příkladů. Dále mi hodně pomohlo zpracování učiva, které nám bylo k dispozici a i možnost procvičování příkladů, u kterých je kompletně zpracovaný postup řešení, za to palec na horu. Jakožto studentovi kombinované formy mi velice vyhovovalo setkávat se v online prostředí na teamsech, i když ne vždy jsem stíhal.