P54X134
Projektování softwarových systémů - UML (UML)
Semestr: 3
Typ studijního předmětu: povinný
Celkový hodinový rozsah výuky: přednáška + cvičení, 2-3, zkouška
Počet kreditů: 6
Garant předmětu: doc.Ing. Antonín Kavička, Ph.D. - KID, DF JP, UPa
Nutné splněné povinnosti: Datové struktury a algoritmy, Architektury a techniky databázových systémů
Podmínky pro absolvování předmětu: zápočtem se potvrzuje, že se student zúčastňoval v požadované míře povinné výuky a že splnil požadavky, jimiž bylo udělení zápočtu podmíněno. Podmínky udělení zápočtu určuje přednášející.
Zkouška z předmětu (forma, obsah, trvání) je stanovena v souladu se Studijním a zkušebním řádem.
Anotace předmětu:
Cíl předmětu:
Seznámit posluchače s postupem návrhu softwarových aplikací a rozsáhlých informačních systémů v objektovém prostředí s důrazem na:
· objektové modely,
· metodické postupy,
· práci s odpovídajícím nástrojem.
Po absolvování kurzu budou posluchači rozumět jazyku UML (Unified Modeling Language)
a budou schopni jej prakticky využít při návrhu systémů včetně zvládnutí metod pro plánování a řízení iterativního vývojového procesu v rámci projektového týmu.
Obsah předmětu:
Přechod od strukturálního k objektovému pojetí, společný koncept v UML, specifikace požadavků a USE CASE diagramy, analýza a návrh statické struktury systému - diagramy tříd, analýza a návrh dynamiky systému - kolaborace, sekvenční diagramy a diagramy spolupráce, stavový model - chování objektu , modelování procesů - diagramy aktivit, fyzické nasazení systému - diagram komponent a nasazení, základy řízení projektu, aplikace iterativního životního cyklu, role ve vývojovém týmu, dokumentace systému, tvorba architektury systému - aplikační frameworky, klíčové disciplíny při vývoji software
Seznam odborné literatury:
SCHMULLER J. Myslíme v jazyku UML, GRADA 2001. 359s. ISBN-80-247-0029-8